torstai 3. maaliskuuta 2016

Erikoisestevalmennus

Eilen oltiin Maijalla hyppäämässä vähän erikoisempia esteitä, kapeita muureja, vinosarjoja ja ruotsalaisia oksereita. Me tosin otettiin sen verran kevyesti ettei rataa menty, huomenna nimittäin kisataan joten ei olisi ollut järkeä väsyttää hevosia liikaa. Hyvät hypyt kisojen alle periaatteella mentiin siis.


Allun menin ensin, ja ainoa mitä mulla on sanottavaa on: WAU! Siis ei yhtäkään kieltoa eikä tainnut edes puomit tippua. Allu imi joka esteelle, vinosarja oli sille ihan helppoa, kapeat muurit ei tuntuneet missään, eikä "pelottavalla" vesimatolla varustettu koffin sarja tuntunut missään. Videosta näkee että heti alussa yksi hyppy tuli paikaltaan. Este tuli Allulle vähän yllättäen ja se ensin mietti että meneekö se vai ei. Mutta mä päätin selästä että kyllä me näin pienestä mennään vaikka paikaltaan, ja olen tyytyväinen että tuolla kohtaa ratsastin enkä vain ottanut helppoa vaihtoehtoa, eli kieltoa.


Muuten kaikki esteet meni kyselemättä ja tästä jäi kyllä tosi mahtava fiilis lähteä huomenna kisaamaan. Pohkeet kiinni, ohjat kädessä ja ponin nokka ylhäällä niin hyvin menee. Ei riitä sanat kuvaamaan kuinka tyytyväinen olen nuoreen mieheen! Ehkä tosiaan oli hyvä että Allu tässä vähän testaili mua viime aikoina, olen saanut omaan ratsastukseeni paljon lisää varmuutta ja päättäväisyyttä.
 
Ja kevennän pystyyn tarkoituksella koska nämä olivat "maastoeste" treenit.

Mariori oli myös tosi hyvä ja se veteli kokoajan korvat hörössä. Vinosarja tuotti vähän pään vaivaa, ei se siihen ilkeyttään kiellellyt vaan ihan siksi kun ei tuommoisen esteen olemassaolo mahtunut ensin hänen päähänsä. Mutta sitten kun Mariori tajusi esteen idean se meni senkin tosi hyvin. Laukkakin oli eilen tosi hyvää ja hevonen kuunteli hyvin.


Meille kaikille teki kyllä varmasti hyvää tällainen vaihtelu tavallisiin rataesteisiin. Toivotaan että kisat menee yhtä hyvällä draivilla, hyvä fiilis jäi kuitenkin!

     

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti